Pamukkart: Ulaşım’ın En Başarılı Sadakat Programı
Ketchup Loyalty’nin her yıl düzenli bir şekilde gerçekleştirdiği Sadakat Programları Araştırması’nın bu yıl beşincisi tamamlandı. 12 farklı sektörden 181 sadakat programını mercek altına alan 2018-2019 araştırmasında bu yıl da mobil uygulamalar açısından çarpıcı sonuçlar gözlemleniyor.
Mobil Uygulamalar Satın Alma Alışkanlıklarında Belirleyici
MediaCat Dergisi’nin yer verdiği araştırmanın odağında Türkiye’deki mevcut ekonomik koşullar ve sadakat programlarına etkisi var. Her sene olduğu gibi saha çalışması FikriMühim tarafından yapılmış. Türkiye genelinde yüksek gelir grubu ve yüksek eğitim grubu ile gerçekleştirilmiş. Araştırmada bu sene de sadakat programlarının tatmin düzeyleri, programların yeniden satın almaya etkisi, tavsiye oranları, sadakat programları ile kurulan duygusal bağ, programların teknolojik açıdan beklentileri karşılama düzeyleri ve mobil uygulama kullanım verileri tüm sadakat programları özelinde incelenmiş.
Program Üyeliğinin Satın alma Kararına Etkisi
Dijital deneyimin tüm segmentler ve yaş grupları için önem kazanmasıyla birlikte birçok sektörde mobil uygulama eğilimi artıyor. Programların öneminin ve programlardan beklentilerin arttığı bu dönemde, programların satışı tetikleme gücü başlığı altındaki gelişmeler de bu araştırmada incelenmiş. “Bir ürün veya hizmetin programına üye olmam, o ürün veya hizmeti satın almamda oldukça etkili oluyor” diyenlerin oranı 2017-2018 yıllarında %65. Bu araştırma hakkında ki yazımıza buradan ulaşabilirsiniz. Bu oran 2018/2019 döneminde %68’e ulaşmış.
Araştırmanın elde ettiği sonuçlara göre mobil uygulamalar alanında satın alma kararına etkisi en yüksek olan sadakat programlarında bankacılık sektörüne baktığımızda Yapı Kredi Bankası öne çıkıyor. Telekomünikasyon sektöründe birinci sırada yüzde 79,4 ile Vodafone – Red Business uygulaması bulunuyor. Giyim sektörüne baktığımızda Trendyol’un Trendyol Elite uygulaması yüzde 75,6 gibi ciddi bir oranla birinci sırada gözüküyor. Otomotiv sektöründe ise BMW‘ye ait Joy Card yüzde 65,5 ile birinci sırada yer alırken, Pamukkart uygulamamız Ulaşım sektöründe bu yıl da yüzde 66,1 oran ile birinci olma özelliğini sürdürüyor.
Tüm yolcularımıza sevgilerinden dolayı teşekkür ederiz ♥️